Wkrótce rusza „Mleczny Konwój", kampania "Stawiam na mleko"...
W ramach36. miesięcy kampaniiza pośrednictwem „Mlecznego Konwoju" odwiedzonych zostanie108 miast w całej Polsce, co oznacza objęcie działaniami blisko450 szkół oraz 330 tys. dziecii podobnej liczby osób dorosłych. Projekt zakłada wykorzystanie wszystkich możliwych kanałów komunikacyjnych, w tym m.in.: reklamę telewizyjną i prasową, cykliczne imprezy, konkursy, promocję w punktach sprzedaży i wiele innych.
Kampania realizowana jest na zlecenie Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich przy współpracy z Agencją Rynku Rolnego.Kluczowymi elementami kampanii są m.in.:
- „Konwój mleczny" - wydarzenie promocyjne mające na celu dotarcie do dzieci
i młodzieży w wieku 7-13 lat ze szkół w całej Polsce oraz zorganizowanie „Imprez Mlecznych", podczas których zarówno dzieci, jak i ich opiekunowie będą mogli wziąć dział w konkursach wiedzy o mleku i produktach mlecznych, a także spróbować mlecznych przysmaków. - „Truck Mleczny" - weekendowe wydarzenie funkcjonujące w ramach „Konwoju Mlecznego". Głównym założeniem „Trucka Mlecznego" jest promowanie zdrowia
i zdrowego trybu życia przez zabawę i naukę, a także umożliwienie osobom biorącym udział w imprezach dotarcia do ekspertów, lekarzy i dietetyków, którzy doradzą
w kwestii diety i zdrowego odżywiania. - Konkurs „Podaj dalej" - konkurs promujący wiedzę o walorach diety bogatej w mleko
i produkty mleczne połączony z udziałem w „Imprezach Mlecznych". - Promocja w punktach sprzedaży - wsparcie działań informacyjnych w miejscu podejmowania decyzji zakupowych za pośrednictwem materiałów promocyjnych, a także konkursów z nagrodami.
Działania o charakterze bezpośrednim wsparte zostały reklamą telewizyjną i prasową, lokalnymi kampaniami oraz działaniami informacyjnymi. Kampanie uzupełniają wiadomości w Internecie skorelowane z trasą i terminami imprez. Ponadto platforma internetowahttp://www.stawiamnamleko.pl/informuje o zagrożeniach dla zdrowia, wynikających z niedoboru wapnia w organizmie.
Konwój Mleczny odwiedzi również Sądecczyznę - w środę 8 września 2010 r. będzie w Limanowej, w piątek 10 września 2010 r. w Nowym Sączu i w sobotę 11 września 2010 r. ponownie w Limanowej.
Rokrocznie w Polsce spada spożycie mleka i jego przetworów. Z tego powodu zarówno u dzieci, jak i wielu osób dorosłych dochodzi do poważnych niedoborów wapnia, co może w konsekwencji wiązać się z zaburzeniami zdrowotnymi. Program „Stawiam na mleko!" ma być jednym z elementów działań mających na celu zapobieganie takim problemom w naszym społeczeństwie.
Kampania „Stawiam na mleko!" współfinansowana jest przez Agencję Rynku Rolnego ze środków Unii Europejskiej, budżetu państwa oraz Funduszu Promocji Mleczarstwa. Akcja promująca mleko i produkty mleczne ma na celu wzrost spożycia mleka, a przez to poprawę stanu zdrowia dzieci i - w dalszej perspektywie - także całego polskiego społeczeństwa.
Dodatkowych informacji udziela:
Anna Ostrowska mail:anna.ostrowska@propublic.pl
Opracowanie: BS