Facebook
Facebook Powiat Facebook Promocyjny
YouTube
YouTube Powiat YouTube Promocyjny
Pinterest Instagram

Najlepszy portal powiatowy

19 czerwca 2009 r.

Witryna Powiatu Nowosądeckiego zajęłaI miejsce w II Konkursie na „Najlepszą Strona Internetowa Małopolski"w kategorii Najlepszy Powiat 2008 r...

„Za ciągły rozwój portalu zwiększający jego przejrzystość i łatwość dostępu do prezentowanych treści, rozbudowę serwisów specjalnych i wysoką jakość zamieszczanych materiałów informacyjnych",

witryna Powiatu Nowosądeckiegohttp://www.starostwo.nowy-sacz.pl/zajęła

I miejsce w II Konkursie na „Najlepszą Strona Internetowa Małopolski"

w kategorii Najlepszy Powiat 2008 r.

Konkurs ogłoszony przez Stowarzyszenie Gmin i Powiatów Małopolski rozstrzygnięto w czterech kategoriach: najlepszy Powiat, Gmina, Sołectwo oraz Organizacja Pozarządowa. Tylko w jednej kategorii - Najlepsza Gmina przyznano miejsca od pierwszego do trzeciego.

Konkurs odbywał się pod patronatem TVP Kraków, Radia Kraków i Gazety Krakowskiej. Wręczenie honorowych dyplomów odbyło się 18 czerwca 2009 r. w siedzibie SGiPM w Krakowie.

W imieniu powiatu nagrodę wręczoną przez przewodniczacego stowarzyszenia Kazimierza Barczyka odebrał starosta nowosądecki Jan Golonka.

Pozostali nagrodzeni;

W kategorii - Gmina I miejsce zajęła gmina Tuchów, drugie Zabierzów, a trzecie gmina Wolbrom.

W kategorii - Sołectwo zwyciężyło sołectwo Grojec.

W kategorii - Organizacja Pozarządowa zwyciężyła OSP Rodaki z gminy Klucze.

Pierwsza strona internetowa powiatu powstała w 2001 roku. W całości została ona opracowana przez informatyka starostwa Grzegorza Dzikowskiego. Składała się z dwóch podstron: urzędowej i promocyjnej. W pełni odpowiadała ówczesnym potrzebom i możliwościom powiatu. Została odnowiona w 2003 roku. Po kilku latach jednak wymagała gruntownej przebudowy, gdyż odbiegała od aktualnych standardów i stosowanych rozwiązań technologicznych. W tym celu w grudniu 2007 roku został powołany zespół pracujący nad koncepcją nowego sposobu obecności powiatu nowosądeckiego w Internecie. Zespół pracował w składzie: Krzysztof Hojda, Andrzej Zarych, Sławomir Kmak, Adam Zaremba, Ewa Mrózek, Bożena Szymańska, Patryk Kapłon. Jego pracami kierował Witold Kozłowski,

Zespół zdecydował o budowie nowoczesnego portalu powiatowego składającego się z czterech podstawowych elementów: informacji o urzędzie i powiecie, e-urzędu, biuletynu informacji publicznej i serwisów specjalnych. Podzielono również zadania między członków zespołu i wyznaczono termin uruchomienia nowego portalu na 1 stycznia 2008 roku.

Pomimo że przygotowanie portalu wykraczało poza zakresy czynności członków zespołu i było dodatkowym obciążeniem, udało się uruchomić jego znaczną część już po niespełna miesiącu prac - 1 stycznia 2008 roku. Trzy miesiące później powstał nowy BIP w pełni zintegrowany z nowym portalem, wraz z przełożeniem zawartości poprzedniego Biuletynu.

W maju 2008 roku w ramach powiatowego portalu uruchomiono elektroniczną skrzynkę podawczą wraz z upublicznieniem pełnego katalogu usług Starostwa Powiatowego w Nowym Sączu i możliwością internetowego sprawdzania stanu załatwiania niektórych spraw.

Trzy miesiące później doszedł kolejny element budowy elektronicznego systemu obsługi mieszkańców w powiązaniu z internetowym portalem powiatowym. W ramach systemu Q-matic organizującego obsługiwanie klientów w Wydziale Komunikacji i Transportu i w połączeniu z portalem internetowym uruchomiono możliwość rezerwacji terminów załatwiania spraw mieszkańców z wyznaczeniem dokładnej daty i godziny przyjęcia.

W kwietniu 2009 roku portal został wzbogacony o kolejne dwa elementy: forum dyskusyjne i możliwość wyrażania swych opinii na poruszane w informacjach i omawiane w wydarzeniach tematy.

Obecnie za stronę techniczną funkcjonowania portalu oraz część publikowanych treści odpowiada Wydział Administracyjny, pozostałymi elementami zajmuje się Kancelaria Powiatu - zgodnie ze strukturą zespołu tworzącego nowy portal.

Skład zespołu tworzącego portal wraz z przydziałem czynności:

Witold Kozłowski - kierowanie pracami zespołu.

Krzysztof Hojda, Adam Zaremba, Patryk Kapłon - funkcjonowanie techniczne strony, zintegrowanie portalu z innymi systemami powiatowymi, BIP, katalog usług, połączenie z Q-matic, szkolenie pracowników wprowadzających informacje.

Andrzej Zarych, Sławomir Kmak, Bożena Szymańska, Ewa Mrózek, Bożena Dąbrowska - zawartość promocyjno-informacyjna strony, prace Rady i Zarządu Powiatu, BIP, katalog usług, forum dyskusyjne.

Opracowanie: AZ BS

komentarze (0):
dodaj komentarz

Tego artykułu jeszcze nikt nie komentował. Bądź pierwszym, który dodał komentarz!

Dodaj komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Archiwum wiadomości

Kliknij na datę, żeby zobaczyć wydarzenia z danego dnia lub wybierz miesiąc i rok aby przejść do wydarzeń z danego miesiąca i roku...

...lub w polu wyszukiwania wpisz wyrażenie, którego szukasz w wybranej kategorii, a następnie kliknij "Szukaj"...